حضرت علی علیه السلام

{هر گونه کپی برداری از این وبلاگ مجاز است}

حضرت علی علیه السلام

{هر گونه کپی برداری از این وبلاگ مجاز است}

(54) نگین پادشاهی

مطابق روایات متواتر که از طریق شیعه و سنى ، نقل شده این آیه  در شاءن امیر مؤ منان (علیه السلام ) نازل شده و دلیل ولایت و رهبرى على (علیه السلام ) بعد از پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم است و این آیه هنگامى نازل شد که على (علیه السلام ) در مسجد مشغول نماز بود آنگاه فقیرى به مسجد آمد و از حاضرین در مسجد تقاضاى کمک کرد، کسى چیزى به او نداد، حضرت على (علیه السلام ) در حال رکوع بود، با انگشت کوچک دست راستش اشاره کرد، سائل نزدیک آمد و انگشتر را از دست على (علیه السلام ) بیرون آورد، به این ترتیب آن حضرت در رکوع نماز، انگشترش را به عنوان زکات (صدقه مستحبى ) به فقیر داد، و آیه انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة و یؤ تون الزکوة و هم راکعون در ستایش امام على (علیه السلام ) نازل شد.
در تاریخ آمده ، این انگشتر یکى از مشرکان بنام مروان بن طوق بوده ، امام على (علیه السلام ) هنگامى که در جنگ ، بر او پیروز شد و او را به هلاکت رسانید انگشتر او را به عنوان غنائم جنگى از دست او بیرون آورد، و به حضور رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم آورد، پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم دستور داد تا على (علیه السلام ) از میان غنائم ، آن انگشتر را براى خود بردارد.

برو اى گداى مسکین در خانه على زن

که نگین پادشاهى دهد از کرم ، گدا را

                                                                                         

                                                      

نظرات 4 + ارسال نظر
hassan دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ق.ظ http://www.linkbox.agahipost.com

باسلام
سیستم تبادل لینک اتوماتیک ابزار بسیار مفیدی برای افزایش واقعی ترافیک سایت و وبلاگ شما توسط هزاران وبمستر عضو سیستم می باشد.

این سیستم کاملا اتوماتیک بوده و شما با قرار دادن کد لینک باکس اتوماتیک در وبلاگ و یا سایت خود می توانید لینک خود خود را بلافاصله در سیستم ثبت کنید, و در 10 ها سایت و وبلاگ پر بازدید
به نمایش بگذارید, و بازدید خود را 10 برابر کنید. و همچنین تبادل لینکی که در لینک باکس ما انجام می گیرد باعث بالا رفتن پیج رنک شما در گوگل گشته و چون این تبادل لینک
چند طرفه می باشد, سریعا به موتورهای جستجو معرفی گشته و شما شاهد ورودی های زیادی در آینده ای نزدیک خواهید بود.
با هر بار کلیک بر روی لینکهای ثبت شده در لینک باس اتوماتیک لینک شما به بالاترین قسمت لینک باکس خواهد رفت و شانس بیشتری برای ورودی خواهید داشت.

در ضمن این لینک باکس نو پا بوده و تلاش ما برای اضافه نمودن برخی امکانات جدید دیگر, جهت بازدید فوق العاده بیشتر با تکنیکهای برنامه نویسی seo خواهیم بود.

لطفا قبل از ارسال لینک، کد لینک باکس را دریافت و آنرا در قسمتی مناسب از سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. در غیر اینصورت لینک شما ثبت نخواهد گردید سپس به قسمت ارسال لینک رفته و وبلاگ یا سایت خود را اضافه کنید.

آدرس لینک باکس اتوماتیک http://linkbox.agahipost.com

آشنا؟ چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:20 ب.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام
مطالب بسیار جالب و آموزنده است.
نهج البلاعه را بیشتر در دستور کار قرار دهید
یا علی

yashar پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ب.ظ http://bit.ly/67w8Iq

سلام . من هر روز به وبلاگت سر میزنم . واقعا دست طلا ، به منم یه سری بزن خوشحال میشم

حمید رضا پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:15 ب.ظ http://shie.blogsky.com

سلام خدا بر تمام شیعیان امیرالمومنین علی{ع} دوست عزیز لطفا منبع مطالبت راهم ذکر کن تا شکی باقی نماندبرای منکران ولایت. ودرضمن حتما به ماسر بزن از نظراتتان استفاده میکنیم وخوشحال میشویم نرو ای گدای مسکین در خانه علی زن که علی زند همیشه در خانه گدا را تا اطلاع ثانوی لعنت به دشمن علی{ع}

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد