حضرت علی علیه السلام

{هر گونه کپی برداری از این وبلاگ مجاز است}

حضرت علی علیه السلام

{هر گونه کپی برداری از این وبلاگ مجاز است}

(66) سلام خضر نبی به پیامبر(ص) و علی (ع)

روزى على (علیه السلام ) همراه پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم در یکى از راههاى مدینه عبور مى کردند ناگاه مردى بلند قامت و چهارشانه ... جلو آمد و بر پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم سلام کرد و احترام شایانى نمود سپس رو به على (علیه السلام ) کرد و گفت : سلام و رحمت و برکات خداوند بر تو اى خلیفه چهارم ، آنگاه به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رو کرد و گفت : آیا این گونه نیست که گفتم ؟ رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: آرى چنین است . آن شخص ناشناس از آنجا رفت على (علیه السلام ) از پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم پرسید: این چه لقبى بود که این مرد ناشناس به من داد و تو هم آن را تصدیق کردى ، من خلیفه ام چهارم هستم ؟ پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: حمد و سپاس خدا را، همانگونه که او گفت تو خلیفه چهارم هستى زیرا اولین خلیفه آدم (علیه السلام ) است. و دومین خلیفه داود (علیه السلام ) است .  و سومین خلیفه هارون برادر موسى (علیه السلام ) است که خلیفه موسى شد و خداوند در (آیه 3 سوره توبه ) مى فرماید:و این اعلامى است از طرف خدا و رسولش بر عموم مردم در روز حج اکبر (عید قربان ) که خداوند و پیامبرش از مشرکان بى زار است .اى على ابلاغ کننده برائت از مشرکان از جانب خدا و رسولش تو هستى و تو وصى و وزیر من مى باشى و دین مرا ادا مى کنى ... پس تو چهارمین خلیفه مى باشى چنانکه آن شخص با این عنوان بر تو سلام کرد آیا مى دانى او چه کسى بود؟
او برادرت خضر (علیه السلام ) بود.

نظرات 4 + ارسال نظر
taffakkor یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ق.ظ

من با نام خیلی خیلی خوب از حضرت علی(ع) لینک کردم خواستی نامشو عوض کنم؟

متینا یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ق.ظ http://montazeram-ta-biay.blogsky.com

اشهد ان علی ولی الله..

تا اسم وبلاگتون رو دیدم برق گرفتم.خیلی کار قشنگی کردین.خدا ازتون راضی باشه..
علی اینقدر به حق بود که هرچی از خوبی اون و ظلمی که بهش کردن بگیم بازم کم..

نازنین وطن پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ق.ظ http://nazaninvatan.blogsky.com

سلام
با تشکر از شما لطفا منبع این مطلب را هم ذکر کنید.

عیون اخبار الرضا، ج 2، ص ۹

کیوان یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:30 ب.ظ http://www.tkkahp.blogfa.com

سلام دوست من

توهم مثل من عاشق مردی شدی که در دنیا نظیر ندارد

وب عالی داری

منتظرت هستم
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد